REGULAMIN GRY SKI JUMPING LEAGUE
§1.DEFINICJE:
REGULAMIN – zasady określające Grę Ski Jumping League.
GRA lub SKI JUMPING LEAGUE – jednakowe znaczenie stosowane zamiennie, w skrócie GRA lub SJL.
ADMINISTRATOR – właściciel, organizator oraz podmiot odpowiedzialny za prawidłowe prowadzenie SJL zgodnie z Regulaminem. Dane Administratora: firma „WIMAR” Marek Wielgus, z siedzibą przy ul. Saneczkowej 18 w Bielsku-Białej, NIP 547-005-39-01.
GRACZ – osoba fizyczna, która w chwili rejestracji do Gry ukończyła 13 rok życia i poprzez zalogowanie się do panelu Gracza stała się uczestnikiem SJL.
PANEL GRACZA – miejsce na stronie internetowej www.skijumpingleague.pl , gdzie Gracz uzyska wszystkie informacje dotyczące Gry.
KALENDARZ SEZONU – zestawienie wszystkich konkursów indywidualnych / kwalifikacji w sezonie skoków narciarskich mężczyzn, biorących udział w Grze.
PUCHAR ŚWIATA – zawody Pucharu Świata w danym sezonie w skokach narciarskich mężczyzn (w skrócie PŚ).
TURNIEJ - pojedyńcze lub zestawienie kilku konkursów w danym sezonie oraz zawody rangi mistrzowskiej, które składają się na dodatkowe klasyfikacje Gry (np. Turniej Czterech Skoczni) czy zawody rangi mistrzowskiej (np. Mistrzostwa Świata w Lotach).
ZAWODY RANGI MISTRZOWSKIEJ – zawody w danym sezonie w skokach narciarskich mężczyzn, biorące udział w Grze, ale według zasad FIS nie zaliczane do PŚ (Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata, Mistrzostwa Świata w Lotach).
DRUŻYNA – wybrany przed Gracza 7 osobowy skład skoczków narciarskich.
KAPITAN – wskazany w Drużynie Gracza skoczek narciarski, który z powodu swojej rangi w Grze jest uprawniony do wskazanych w Regulaminie korzyści.
ZASADA PODSTAWOWA – zasada, która określa sposób budowy Drużyny przed Gracza na cały czas Gry - maksymalnie 2 skoczków z jednego kraju, pozostałych 5 skoczków z 5 różnych państw lub każdy skoczek z 7 różnych krajów.
TERMIN ZMIAN – określony w KALENDARZU SEZONU dokładny termin i godzina, do którego Gracz ma prawo dokonać Regulaminowych zmian skoczków narciarskich w swojej Drużynie, zachowując ZASADĘ PODSTAWOWĄ.
ZASADA ZMIAN – zasada dopuszczająca wymianę maksymalnie 2 dowolnych skoczków oraz/lub wskazanie nowego Kapitana. Po dokonanej zmianie konieczne jest zachowanie ZASADY PODSTAWOWEJ.
PUNKTACJA GRY – punktacja według zasad i regulaminu Międzynarodowej Federacji Narciarskiej FIS dla skoków narciarskich w zawodach PŚ.
PODWÓJNA PUNKTACJA – punktacja według zasad i regulaminu Międzynarodowej Federacji Narciarskiej FIS dla skoków narciarskich w zawodach PŚ, pomnożona dwa razy.
BONUSY GRY – opisane w Regulaminie możliwości zmian, które Gracz może zastosować podczas sezonu Gry.
§2.DOSTĘPNOŚĆ GRY SKI JUMPING LEAGUE:
- W Grze SJL może brać udział każda osoba fizyczna, która w chwili rejestracji ukończyła 13 rok życia.
- Aby zostać Graczem, konieczne jest zalogowanie się w Panelu Gracza na stronie Administratora – www.skijumpingleague.pl , wskazanie loginu i hasła. Login może być dowolną nazwą własną Gracza. Administrator odmówi Graczowi rejestracji, jeżeli login będzie wulgaryzmem lub obraźliwą nazwą wbrew dobrym obyczajom. Rejestracja do Gry zostanie również odmówiona lub zweryfikowana w przypadku, gdy loginem będzie pełne imię i nazwisko, nazwa własna lub pseudonim innej osoby, firmy, instytucji. Dane te są chronione Prawem Cywilnym jako dobro osobiste. Tym samym używanie ich w SJL jest niedopuszczalne.
- Administratorem danych osobowych jest Administrator Gry, który przechowuje dane Gracza zgodnie z prawem. Zarządzanie Grą przez Administratora powoduje, iż login Gracza będzie używany do podawania wyników, tabel, statystyk i innych danych dotyczących Gry na stronie www i w mediach społecznościowych w celach informacyjnych dotyczących SJL. Laureaci wszystkich kwalifikacji Gry SJL wyrażają zgodę, wyłącznie do celów informacyjnych, na użycie ich wizerunku w mediach społecznościowych prowadzanych przez Administratora Gry. Wyjątek stanowią niepełnoletni Gracze, kiedy to Administrator Gry ma obowiązek o takim fakcie poinformować Przedstawiciela Ustawowego Gracza i uzyskać od niego potwierdzenie zgody.
- Rejestracja i uczestnictwo w Grze jest bezpłatne.
- Rejestracja i uczestnictwo w Grze może nastąpić w dowolnym momencie - na początku jak i również w trakcie trwania sezonu.
- W Grze SJL Administrator może zastosować płatne Opcje Gry w wersji „Premium”. Wprowadzenie takich Opcji będzie poprzedzone odpowiednimi informacjami dla Gracza, a ich wykupienie będzie dobrowolne. Administrator gwarantuje, że płatne Opcje Gry w wersji „Premium” nie będą mieć wpływu na zasady zdefiniowane i opisane w Regulaminie Gry SJL.
§3.CELE I ZASADY GRY SKI JUMPING LEAGUE:
- Celem Gry SJL jest zdobycie jak największej ilości punktów w całym sezonie skoków narciarskich mężczyzn, który dostępny jest w Kalendarzu Sezonu. Gromadzenie punktów przez Gracza, który dokonał rejestracji i został uczestnikiem Gry w trakcie sezonu, odbywa się od najbliższego konkursu po rejestracji do Gry oraz po spełnieniu podstawowych zasad SJL (§3, pkt. 2 i 3). Punkty Gracza są naliczane zgodnie z punktacją i regulaminem FIS w skokach narciarskich. Gracz gromadzi punkty na podstawie wyników swojej Drużyny we wszystkich przeprowadzonych zawodach sezonu. Jeżeli w Kalendarzu Sezonu mają miejsce Zawody Rangi Mistrzowskiej, punkty zdobyte przez całą Drużynę Gracza zostaną w tych konkursach podwojone, uwzględniając pozostałe zasady punktacji.
- Spośród listy skoczków narciarskich uprawnionych do uczestnictwa w zawodach FIS, dostępnej w Panelu Gracza, Gracz buduje swoją 7 osobową Drużynę. Budowanie drużyny opiera się na Zasadzie Podstawowej: maksymalnie 2 skoczków z jednego kraju a pozostałych 5 skoczków pochodzi z 5 różnych państw albo każdy skoczek pochodzi z 7 różnych krajów.
- Spośród skoczków swojej Drużyny Gracz wskazuje Kapitana. Przywilejem Kapitana jest podwójne naliczanie zdobytych przez niego punktów we wszystkich zawodach sezonu.
- Podczas całego sezonu Gracz ma prawo do dokonywania zmian skoczków w swojej Drużynie. Nie ma możliwości Zmian w Drużynie w innych terminach niż te określone w Kalendarzu Sezonu.
- Zasada Zmian dopuszcza wymianę maksymalnie 2 dowolnych skoczków oraz/lub wskazanie nowego Kapitana. Po dokonanej zmianie nadal konieczne jest zachowanie ZASADY PODSTAWOWEJ z pkt. 2.
- Terminy Zmian są podane w KALENDARZU SEZONU. Zmiany mogą być dokonane do oficjalnie podanej przez FIS daty i godziny rozpoczęcia każdego konkursu indywidualnego. Obrazuje to poniższy przykład:
- Oficjalna data i godzina konkursu indywidualnego: 10.12.2023, godz. 16.00
- Ostateczny termin zmian w/w konkursu: 10.12.2023, godz. 15:59:59
- Odwołanie, przełożenie konkursu z powodów losowych, pogodowych lub innych niezależnych od Administratora Gry nie daje podstaw do przesunięcia terminu i godziny zmiany. Administrator Gry ma jednak prawo do innych ustaleń, jeżeli okoliczności opisane w tym punkcie uzasadniają taką decyzję.
- Do ogólnej klasyfikacji Gry Ski Jumping League liczone będą wyłącznie indywidualne konkursy w skokach narciarskich mężczyzn opisane w Kalendarzu Sezonu.
- W Grze nie biorą udziału konkursy drużynowe mężczyzn, konkursy drużyn mieszanych, konkursy mix i konkursy kobiet.
- Administrator Gry, oprócz generalnej klasyfikacji Gry Ski Jumping League może wprowadzić dodatkowe klasyfikacje, oparte na Wydarzeniach obecnych w kalendarzu FIS. Zasady ich punktowania odpowiadają rzeczywistym regułom podanym przed organizatora (punkty FIS lub noty zawodników). Jeśli według organizatora Turnieju, do klasyfikacji zaliczane są również wyniki kwalifikacji, w Grze SJL będą one liczone wyłącznie na poczet klasyfikacji danego Turnieju. A zatem żadne kwalifikacje w sezonie nie będą zaliczane do generalnej klasyfikacji Ski Jumping League.
- Przed kwalifikacjami do Turniejów obecnych w kalendarzu FIS Gracz SJL ma prawo dokonywać zmian w swojej drużynie. Data i godzina zmian będzie określona w kalendarzu sezonu.
- Zwycięzcą poszczególnych, dodatkowych klasyfikacji Gry Ski Jumping League, opartych na Turniejach obecnych w kalendarzu FIS, zostanie Gracz, który w takim Turnieju zdobędzie największą liczbę punktów FIS / not zawodników. Dodatkowe klasyfikacje Gry SJL wyłonią po jednym Laureacie każdego Turnieju. Jeżeli kilku Graczy, zdobędzie identyczną liczbę punktów FIS / not zawodników, do ogłoszenia Laureata Turnieju zostanie użyty Regulamin FIS, który mówi, iż wyższe miejsce osiągnie Gracz, którego zawodnicy w Drużynie uzyskali więcej konkursowych zwycięstw w całym Turnieju (bez kwalifikacji, jeśli te są zaliczane do wyników Turnieju). Jeżeli ta klasyfikacja nadal nie pozwoli na wyłonienie Laureata, będą liczone dalsze miejsca kolejnych skoczków w Drużynach Graczy (drugie miejsca, trzecie, itd.).
- W ZAWODACH RANGI MISTRZOWSKIEJ Administrator Gry wyłoni trzech Laureatów miejsc 1 - 3 z wszystkimi zasadami w całości opisanymi w pkt. 12. Jeżeli zasady opisane w pkt. 12 nadal nie pozwolą na wyłonienie trzech Laureatów miejsc 1 - 3 zawodów rangi mistrzowskiej, zostanie użyta zasada Regulaminu FIS, która mówi, iż wyższe miejsce osiągnie Gracz, którego zawodnicy z Drużynie uzyskali więcej konkursowych zwycięstw w dotychczas rozegranych zawodach w sezonie, w których Gracz posiadał drużynę w Grze. Jeżeli i ta zasada nie wyłoni trzech Laureatów, będą liczone dalsze miejsca kolejnych skoczków w Drużynach Graczy (drugie miejsca, trzecie, itd.).
§4.ZASADY BONUSÓW GRY SKI JUMPING LEAGUE:
- Podczas sezonu Gracz ma prawo do skorzystania z dwóch rodzajów bonusów:
- Bonus „DZIKA KARTA” – pozwala Graczowi na dokonanie ZMIANY DOWOLNEJ LICZBY SKOCZKÓW W SWOJEJ DRUŻYNIE I/LUB WSKAZANIE NOWEGO KAPITANA. Taką zasadę można wykorzystać tylko 1 raz w całym sezonie, w dowolnym Terminie Zmian. Po wykorzystaniu „DZIKIEJ KARTY” kolejne zmiany w swojej Drużynie Gracz wykonuje na podstawie drużyny zbudowanej poprzez Bonus „DZIKA KARTA”.
- Bonus „POTRÓJNY KAPITAN” – pozwala Graczowi na wskazanie JEDNEGO konkursu w dowolnym Terminie Zmian, w którym punkty zdobyte przez Kapitana będą pomnożone trzy razy. Bonusu „POTRÓJNY KAPITAN” nie można zastosować podczas zawodów rangi mistrzowskiej.
§5.POSTANOWIENIA KOŃCOWE GRY SKI JUMPING LEAGUE:
- Wyniki rywalizacji w ramach SJL będą każdorazowo dostępne w Panelu Gracza.
- Zwycięzcą generalnej klasyfikacji Gry Ski Jumping League zostanie Gracz, który w całym sezonie zdobędzie największą liczbę punktów. Kolejne miejsca będą ustalone zgodnie z liczbą uzyskanych punktów przez pozostałych Graczy. Laureatami SJL zostaną trzy osoby. Jeżeli w gronie miejsc 1 – 3 Gracze zdobędą identyczną liczbę punktów, aby wyłonić laureatów klasyfikacji generalnej zostanie użyty regulamin FIS, który mówi, iż wyższe miejsce osiągnie Gracz, którego zawodnicy w Drużynie uzyskali więcej zwycięstw w całym sezonie. Jeżeli ta klasyfikacja nie pozwoli na wyłonienie trzech laureatów, będą liczone dalsze miejsca kolejnych skoczków w Drużynach Graczy (drugie miejsca, trzecie, itd.).
- Zwycięzca Gry otrzyma okolicznościową statuetkę „Kryształową Kulę”. Za miejsca 2 i 3 również zostaną wręczone okolicznościowe statuetki.
- Termin i miejsce wręczenia statuetek zostanie ustalone z laureatami po zakończeniu sezonu.
- Gracz ma prawo do składania reklamacji. Reklamacje będą przyjmowane wyłącznie drogą mailową na adres reklamacje@skijumpingleague.pl . Reklamacje będą przyjmowane do 7 dni od daty konkursu, którego reklamacja dotyczy. Na rozpatrzenie otrzymanej reklamacji Administrator Gry ma 7 dni. Odpowiedź zostanie udzielona drogą mailową na wskazany podczas rejestracji adres mailowy Gracza.
- Sprawy nieuregulowane Regulaminem Gry Ski Jumping League będą rozstrzygane indywidualnie pomiędzy Administratorem Gry a drugą stroną sporu.